lørdag 16. oktober 2010

Dukkekurv, og mitt aller første bittelille lappeteppe

På loppis i dag fant jeg denne søte kurven:

Jeg visste med en gang hva jeg skulle bruke den til.
Lillesøster har akkurat begynt å leke med dukken sin, og nå handler leken mest om at "gukken" (=dukken) skal sove. Jeg syns kurven er en perfekt liten dukkeseng, og lillesøster elsker å bære+skyve kurven rundt med dukken oppi :)

Jeg syns kurven trengte et lite lappeteppe i passende farger, og dermed satte jeg i gang med mitt aller første lappeteppe!
Jeg skjønner at det neste lappeteppet jeg skal lage krever litt mer tid og nøyaktighet, for nå var jeg ganske opptatt av at det skulle gå fort ;) -Og derfor treffer ingen hjørner hverandre...

Jeg drister meg likevel til et nærbilde av skjevheter og diverse, hi hi. Søte stoffer fra 80-tallet, vil jeg tro. (bortsett fra det prikkete. Det er fra S&S)

Ha en fortsatt flott helg!

7 kommentarer:

  1. Såå harligt det litla teppet blei da!
    Og snakk om å passa perfekt i fargane :o)

    Det e barra te å sy videre snuppa!
    Eg syns lappetepper ser kjekt ut, og ser ikkje vekk fra at eg prøve meg eg og i nær framtid.
    Storopprydningen går imidlertid i rykk og napp, og tempoet e det den lite samarbeidsvillige kroppen min som står for. Har fått ein del hjelp i det siste da, og tenke på å leige inn malehjelp. Då kan eg konsentrera meg mærr om det kreative som eg har lyst te å ta fatt på uten å ha dårlig samvittighet for dei større prosjektene liksom :o)

    God helg videre te deg og dine snuppsedups!

    SvarSlett
  2. Helt fantastisk!!:) Heldige deg:)

    Klem:)

    SvarSlett
  3. Så herlig:)Lappeteppet ble jo kjempefint! Det er bare til å kjøre på:) Jeg manner meg opp fra dukketeppe selv, og har lyst til å prøve meg på sengeteppe til snuppa snart..

    Så utrolig fin den buksedressen ble! Du er jo bare så flink! Imponerende:)

    SvarSlett
  4. Så lurt!!! Den dukke-korg-sengen var jo knall søt!!

    Å teppet, ja lapper er noe herk. Teppe ditt ble jo flott, passet supert i den lille korg-sengen!

    SvarSlett
  5. Kjempesøt kurv :)) - passer perfekt til "gukken" *humrer* Synes lappeteppet var kjempenusselig - og veldig sjarmerende at det ikke er helt perfekt i sømmene - ting får sjel på den måten - jeg digger det ;) Mange klemmer

    SvarSlett
  6. Digga forresten varianten med å bruke korga som dukkeseng :o)

    Og takk for den superfine kommentaren din da du gode!!!

    Så kjekt at du blir inspirert hos meg! Nå blei eg glad vettu :o)
    E spesielt stas når det komme fra nåken så inspirere meg så masse så du gjørr :o)

    Finfine søndagskveld og ei aldeles fantastisk nye veka håpe eg at du får!

    SvarSlett
  7. Bladde meg ned jeg nå, og må si meg enig i at bildene var skjønne, og almanakken tøff. Moro når man kommer over sånne spesielle ting som passer rett inn. -Som kurven til skjønnasen. Synes ikke det gjør noe at lappene ikke treffer hverandre jeg. Det er jo noe av selve sjarmen med hjemmelaget. Herlige stoffer, og flott teppe! =D

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar:) Tusen takk!
Thank you for your comment:)