mandag 14. november 2011

Lag lyslykter med barna!


"Lanterne, lanterne
måne, sol og stjerne
kom storm og vind
kom storm og vind
du slukker aldri lanternen min
lanterne, lanterne"

Vi har akkurat feiret lysfest i barnehagen til barna, og der lager de så fine lanterner!
Lillesøster sin er laget av et syltetøyglass, hvor hun har fått lime på biter av silkepapir i forskjellige farger.
De har brukt vanlig limstift.
Det er surret en ståltråd rundt som håndtak, som lillesøster holdt i, da vi gikk i lystog og sang lanternesanger.
Nå henger den ute og gir lys i mørket:)

Storebror hadde laget en annen type lykt. Kjempefin den også, men vanskeligere å ta bilde av i mørket.
Får se om jeg får tatt et skumringsbilde i morgen:)

Det er gøy å lage ting sammen med barna, og denne lykten kan selv små barn gjøre mye selv!
(Lillesøster er 2,5 år snart, og hun laget en slik lykt i fjor også, med litt mer hjelp)

6 kommentarer:

  1. hihi, Nanino har også akuratt vært med på sin første lysfest. Innmari koselig! Nå står både min og hennes lille lykt på kjøkkenbordet å lyser opp ved hvert måltid. ;)

    SvarSlett
  2. Så koselig!
    Disse små lyktene er så fine.
    Ingen ting er så fint når det er laget
    av små barnehender :)
    Dette var en flott ide da jeg skal lage
    julegaver med ungene.

    Ha en fin tirsdag!:)

    Klem Ida

    SvarSlett
  3. Ting som er laget av barnehender er såå koselig! Den lykta var jo såå søt!

    Ønsker deg en finfin tirsdag.
    Klemklem

    SvarSlett
  4. Så fin lykt! En i samme stil kom i hus her og i forrige uke, etter superfin lanternefest i skogen. En tradisjon jeg virkelig har sansen for :)

    SvarSlett
  5. Så koselig:) Takk for supert tips:)
    Håper du har en herlig tirsdag:)
    Klem

    SvarSlett
  6. Ja, sånne lykter er så fine. Trivelig å lage noe sammen med de små. Førjulstid er koselig!

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar:) Tusen takk!
Thank you for your comment:)